Inspired by a childhood memory of hearing a terrifying music, the director takes us on a journey to discover his mysterious ancestor, the composer Giacinto Scelsi. Claiming that he wasn't the author of his own music and that he received it from the deities, Scelsi lived as a recluse in his apartment in Rome, allowing no one to photograph him. It is here, towards the end of his life, that he recorded his life story and thoughts on magnetic tape, asking they only be made public fifteen years after his death. In this film, Scelsi’s spirit finds a new and discarnate expression in his preferred form: sound waves. We meet him while listening - to his voice, his music and to the interpreters he chose to perform his work. A profound immersion in the spiritual soundscape of a visionary if invisible artist.