The existence of Jean d'Ormesson resembles a novel. A solar novel. In the evening of his life, however, the writer wonders if he wrote the masterpiece he carried in him. To fill this doubt, he writes without respite. The last line posed, the finished book, his mind already wanders to the idea of a new source of inspiration.