The first same-sex marriage in Spain to take place after the Roman Imperial era occurred on 8 June 1901. Two women, Marcela Gracia Ibeas and Elisa Sanchez Loriga, attempted to get married in A Coruña (Galicia, Spain). To achieve it Elisa had to adopt a male identity: Mario Sánchez, as listed on the marriage certificate.