A subversively inventive film where comedy and melodrama mould together. Set in a metaphorical war in the Middle East, Salomé – beyond Oscar Wilde – is a soldier in love with someone who couldn't be less appropriate. Eros and Thanatos travel together to remind us that truth is based on beauty and love. The film also explores the autarky of cinematic images. A reverie on the edge of ambivalence and gender.