1987, Margaret Thatcher’s England. Javed, a 16-year-old British Pakistani boy, lives in the town of Luton. His father’s recent job termination and the neighborhood skinheads are a daily reminder of the difficult times he’s living in. What young Javed really wants is to be a writer—something his father doesn’t approve of or understand—and when a new friend loans him a few Bruce Springsteen cassettes, Javed is changed forever. The Boss’s working-class anthems and affirming lyrics seem to speak directly to Javed, emboldening him to find his own voice as a writer, stand up to the racism around him, and challenge his father’s rigid ideals.