In the international race to the moon, the Norwegian mission is led by brilliant inventor Reodor from the village of Flaklypa. With Nolan the Magpie as the brave astronaut, what could possibly go wrong? Quite a bit, actually - on the daring mission, secret passengers are discovered, hidden agendas are revealed, and nothing seems to work out the way it was planned. Nolan and his friend Louis the Hedgehog are in for some surprises on their trip to the moon. This is the third film in the stop-motion trilogy featuring the beloved characters from the Flaklypa universe.