Who Will Write Our History tells the story of Emanuel Ringelblum and the Oyneg Shabes Archive, the secret archive he created and led in the Warsaw Ghetto. With 30,000 pages of writing, photographs, posters, and more, the Oyneg Shabes Archive is the most important cache of in-the-moment, eyewitness accounts from the Holocaust. It documents not only how the Jews of the ghetto died, but how they lived. The film is based on the book of the same name by historian Samuel Kassow.