Oscar Peyrou (72) he is currently president of the Spanish Association of Film Critics and delegate of the FIPRESCI awards in Madrid. Two years ago, the love of his life passed away. A year before that, he had left her for a much younger woman. Now, he lives with guilt and complete solitude in a small apartment in Madrid. Film festivals have become the engine of his life. Óscar has a very peculiar method to write his critics, for him it is not necessary to see the films, it is enough to analyze them through the poster.