A ski resort in February. Wanda, leg model, is temporarily unemployed because of a phlebitis. While her husband Thomas is enjoying the ski slopes with their two children, Wanda is determined to keep it up and devotes her time to Sami, who just got out of prison. As her daughter discovers the delights of skiing with her handsome instructor, Wanda realizes that her distress has a name: the snowlidays syndrome.