Kobarid tells the war, the defeat, the failure of power politics, the massacre of soldiers and civilians, and it does so by listening to the voice of the mountains, the forests, the trenches, to the multitude of anonymous soldiers. On the one hand, images of Kobarid today that appear indifferent, on the other hand, the cruel and brutal stories of soldiers of both sides. The voice is from Italian actor Alessio Boni.