A portrait of Nina Cassian, a mesmerizing artist whose life was a continuous fight between ethics and aesthetics, succeeds in protecting her poetry through fascism, communism, and an unwanted exile into late capitalism. From Ceaușescu’s Romania to her final years in America, forever a troublesome intellectual.