The mechanisms of the construction and assimilation of gender in contemporary Italian society will be observed through a kaleidoscopic mosaic of scenes of daily life: what are the choreographies of bodies, collective rituals and behaviors that determine our identities? In images with a strong visual impact, Normal tells the story of normality that makes it alien to us and explores the daily and collective staging of the male and female universe in which we all participate.