Barbara, a woman in her 40ies, leaves child and husband, traceless. She calls herself out of the family life, believing that her husband Giuliano is more adequate, as there is no mother instinct to rescue her. The story starts here and tells how Barbara tries to come to terms with her drastic action and how Giuliano faces the new situation. Is this one of the new female identities we deny or refuse to see?