Igor, an unemployed university graduate, discovers the psychiatric assessment reports of Walter Fischer. One day seventy years ago, Fischer disappeared under mysterious circumstances while walking in the Tribec mountains. Two months later, he reappeared under equally mysterious circumstances and had strange wounds and burns all over his body. He was disoriented, could not explain what had happened to him and never recovered. Igor continues his investigation and, to his astonishment, he learns that Fischer's case was not at all isolated - mentions of mysterious disappearances in the mountains date far back into history. More and more chilling stories keep piling up. Igor, his girlfriend Mia, the conspiracy theorist Andrej and the inveterate sceptic David begin to dig deeper into the mystery and unearth a truth more terrifying than any fantasy. They embark on an expedition to the forests of Tribec, where they witness something that defies human understanding. Their initially innocent quest ends in tragedy. This mystery, as the group find out, has incredibly sharp teeth.