Drifting through the densely forested landscape of southern Slovenia – Greetings From Free Forests encounters stories that emerge from the land itself; measuring the gap between an event of popular resistance and its lingering remains within a foreclosed present. A film born from a territory where the memories of the partisan war are intertwined, the treasures of the Slovenian Film Archives and the beauty of the forests.