Follow the incredible odyssey of a newborn reindeer in Lapland. Throughout this one-year-long migration over hundreds of miles in the frozen immensity of the taiga, through the forests imprisoned in ice, from the majestic fjords to the high summits, Ailo will cross paths with foxes, lemmings, lynxes, eagles, wolverines, bears, wolves, squir- rels, elks and even ermines... friends and enemies. Relying on his mother’s help to escape from the many predators and dangers, little Ailo will learn to survive and become an adult reindeer.