Paris, 2013. "Prince" Antoine has been locked up in a castle by the spirit and the authority of his mother. Time has stopped. He can't die before realizing that his life is important and that he must heal it. Apart from "Lucilius," he would like to be taught that each second counts. Defying the rules, he heads off in his car and runs over Liz, a young, penniless woman. She becomes these minutes, these hours to be lived intensely in his head, his crazy ideas. Will the world that they both create, the time bubble in which they sink bring them back to reality?