After scuttling her career as a singer, Jewell Stone lives in Paris a job as a waitress. Marie, her grandmother and only family, who lives in Vermont, USA, arrives overnight to see her. But how to welcome her when Jewell tells her so long about her life, her work and her loves? From one letter to another, she has invented a career that works, a life with Paul, and even a girl, Ruby. But as an Italian proverb says, lies have short legs.