‘Tage wie diese’ (‘Days like these’), ‘Hier kommt Alex’ (‘Here comes Alex’) or ‘Auswärtsspiel’ (‘Away Game’): the greatest hits of Die Toten Hosen are an essential part of all their concerts. Founded in 1982, with roots in German punk, the band has been writing songs for 36 years in which politics, fun and sometimes provocation are by no means at cross purposes and which reflect the present more than any other German band. For lead singer and lyricist Campino, in the late 1970s and early 1980s punk was the alternative to the stuffy reality of life in West Germany. Today, their attitude is still punk, in spite of their phenomenal success of selling over 19 million records.