Gilbert and Simone live a restless retreat in a village in the South of France. The departure of Étienne, her neighbor and lover, the lack of money, but especially the constant bitterness of her husband, push Simone to flee the home. Gilbert then realizes that he is ready to do anything to find his wife, his love.