A name like Giuseppe (Peppino) Garibaldi is not an easy one to live up to. A man who is only to aware of this is Peppino, a simple provincial librarian, who in Welcome, Mr President!, the box-office smash of 2013, took over the reins of political power in Italy by mistake, but with great patriotic spirit. In this new film Welcome Back, Mr President! our librarian/woodsman is once again called on to abandon the tranquillity of his life in the mountains to return to Rome where he will help his wife Janis defeat a speculative plot intended to damage Italy and to get the country back on its feet.