Pierino Aceti is a man of fixed habits, a film lover, and is currently retired after a whitecollar life. For one year, for exactly fifty two Thursdays, the director went to visit Mr Aceti at his house from 10.30 to 11.30 am. Every meeting revolved around one question: “what did you do this week?”. The rigorous organisational schedule of Pierino’s days, his relentless ability to classify and remember things and details about films and life, to fragment time in meticulous and measurable events emerge during the formal agreement.