Geppetto, an old woodcarver, receives a piece of wood perfect for his next project: a puppet. But something magical happens – the cheeky puppet begins to talk, and can walk, run and eat like any young boy. Geppetto calls him Pinocchio, and brings him up as his son. But Pinocchio finds it hard to be good. Easily led astray, he tumbles from one misadventure to another as he is tricked, kidnapped and chased by bandits through a fantastical world full of imaginative creatures – from the belly of a giant fish, to the land of toys and the field of miracles. His loyal friend, the Fairy with the Turquoise Hair, tries to make him see that his dream – to be a real boy – can never come true until Pinocchio finally changes his ways.