XY Chelsea tells the historic story of whistleblower Chelsea Manning, whose 35-year sentence in an all-male maximum security prison was commuted by President Obama in 2017. XY Chelsea is the journey of her fight for survival and dignity, and her transition from prisoner to a free woman.