Great expectations and great dreams. At the age of 13 Jana has to relocate from Vienna to her grandmother’s home in the countryside. Deeply shocked by her parents’ divorce she tries to find warmth and orientation outside of the family. But the strict confines of catholic culture make her become a rebel and let the conflict with her mother escalate. At the end of summer Jana is on the brink of growing up and experiencing her first moments of love.