Guatemala, 2013. The country is riveted on the trial of the military officers who started the civil war. The victims’ testimonials keep pouring in. Ernesto, a young anthropologist at the Forensic Foundation, identifies people who have gone missing. One day, through an old lady’s story, Ernesto thinks he has found a lead that will allow him to find his father, a guerillero who disappeared during the war.