The mayor of Lyon, Paul Théraneau, is in a delicate position. After 30 years in politics, he is running out of ideas, feeling like an existential emptiness. To overcome this, Paul hires a young and brilliant philosopher, Alice Heimann. Then follows a dialogue between two diametrically opposed personalities who will turn their certainties upside down.