At the foot of the Jura Mountains, P.A., aged 17, and his gang of friends are in their last year at high school. 400 feet below ground, the Large Hadron Collider enables scientists to discover previously unknown particles. As the area slips into wintertime, P.A. starts to realize the world around him is on the move. He starts seeing things glow, abnormalities in the landscape, tiny alterations in a familiar ecosystem.