Milos Forman the artist. Milos Forman the man. A filmmaker decorated with Oscars for Amadeus and One Flew Over the Cuckoo?s Nest. At the same time a charismatic adventurer with the courage to question himself. The Forman vs. Forman documentary summarises the life of the most famous Czech film director whose protagonists have always fought against institutions for freedom. The film is a collage of rare archive footage and autobiographic memories narrated by the director?s son Petr Forman.