The documentary Colis Suspect, explores the social and economic implications of the so- called 'refugee crisis.' The film also considers the consequences of an unresolved post-colonial global scenario and signals which companies are taking advantage of the inequality between first and third world countries. What role do European member states play in the conflicts that refugees ran away from? Which are the main companies exporting guns from the European Union? Who is making billions out of the 'security' business? What is their influence in border policy? When, and why, did the fight against terrorism and irregular immigration merge one with another?