In 1979, a revolution in Iran. In 1980, a revolution in Poland. The fall of the Shah, the “King of Kings,” in Iran. Mass strikes and the foundation of Solidarność (Solidarity) in Poland. What was in the minds of the young women and men who fomented revolution in their own country? What did they think when their revolution was quelled, or – as in Iran – an authoritarian regime was instituted under the name of an “Islamic Republic”?