Spain. Summer of 1936. Celebrated writer Miguel de Unamuno decides to publicly support the military rebellion that promises to bring order to the chaotic situation in the country. He’s immediately dismissed as Dean of the University of Salamanca by the left-wing government. Meanwhile, General Franco adds his troops to the uprising and initiates a successful campaign from the South, secretly hoping to take over sole command of the war. The conflict turns bloody while some of his colleagues are incarcerated, causing Unamuno to question his initial posture and reconsider his principles. When Franco transfers his headquarters to Salamanca and is named Chief Commander, Unamuno will visit his palace, determined to request clemency.