Corpus Christi is the story of a 20-year-old Daniel who experiences a spiritual transformation while living in a Youth Detention Center. He wants to become a priest but this is impossible because of his criminal record. When he is sent to work at a carpenter’s workshop in a small town, on arrival he dresses up as a priest and accidentally takes over the local parish. The arrival of the young, charismatic preacher is an opportunity for the local community to begin the healing process after a tragedy that happened there.