At the request of the Navajo Brothers, this film invites you to meet the Diné, the People, in the Navajo language. Let yourself embark on an incredible journey of initiation in the heart of the culture and philosophy of an extraordinary tribe... Discover Navajo thought from the inside, the people of the earth, and as defined by Pierre Rabhi, godfather of the Association Navajo France, the last guardians of humanity. Lorenza, a French musician and singer, has been working with them for more than 20 years, this film takes you to the crossroads of a double reality: that of songs, rituals, and desert and wild landscapes, and that of the dark side made of overexploitation of resources, a struggle for recognition and survival.