Robert, Simon, and Sophie live beside the English Channel and lead routine lives. Nessin will enter their lives, followed by children, who are threatened by the political situation in Africa. Nessin and the children have crossed the Mediterranean to take refuge in France. They will all live together in Normandy during a beautiful summer.