Ram, a boy of three thousand years, descendant of the powerful dynasty of Pharaoh Ramses, is catapulted into the chaotic contemporary world. A teenager who had been educated to be revered and to govern finds himself treated as a freak. Berenice - a young girl who always feels out of place - finds herself involved in a distant and mysterious Egyptian prophecy: with her blood, she awakens a mummy in the Egyptian museum of Turin. Together, the two teenagers will live an exciting adventure, full of fantastic elements and references to the history of ancient Egypt.