Luís Rovisco is a divorced man about to retire from a security systems company, who lives alone with his cat. While it may seem a hard task to make a film with such material, João Nicolau (John From) comes up with a musical on wheels, sung by a non-professional actor and mature rookie. Between awkward situations and a dislocated and impassive humour, the last chance of love passes in front of Luís's eyes while modern security boxes and safety gates turn back on him, in a film in which there is even room to sing along with the Spanish band Las Ketchup.