Nine years old Dauka cannot await for his dad, a sailor, return from the sea. His mother is not able to tell the truth about father’s death to Dauka. Caught in lies and secret Dauka’s mother sinks in her despair. Then little Dauka’s search for an answer begins – what to do and how to live in the world complicated by adults. Who will give the answer – the nature, people, the sea?