A small Estonian town trapped in time. A stranger - a beautiful Latvian woman - arrives in town. Her hands are both delicate and skilful, a thief's hands. While seemingly causing only trouble, she also becomes the hope for many men. She seduces a local policeman and ends up taking care of a genius boy. A comic story about a thief-girl who almost becomes a decent married woman and a mother to a little boy.