Lykke (13), the daughter of a prominent Labour Party politician, has accidentally beaten her classmate Jamie, the son of a local right wing-politician, to death. Lykke claims Jamie's death was an accident, but nobody believes her. The school's principal, Liv, is an idealist who, against her political beliefs, has been living in a secret relationship with Karl Erik, Jamie's father. When they can't keep their relationship a secret anymore, the surroundings react with disbelief. Liv's brother Anders is Lykke and Jamie's class teacher. He was supposed to be in the school yard when the accident happened, and is overwhelmed with guilt for not having been able to prevent the accident from happening. Like water surrounding an undertow, we'll experience how the community relates to the accident and the aftermath. How could it happen - and how is it possible to continue living afterwards?