The number combination 7500 is an international air travel emergency code for a plane hijacking. A flight from Berlin to Paris. Business as usual in the cockpit of an Airbus A319 before take-off. Co-pilot Tobias Ellis expertly goes through the routine flight preparations. The take-off is smooth as usual. But then, suddenly, screams can be heard from the cabin. A group of men, the young Vedat (18) amongst them, try to enter the cockpit. A fight between crew and terrorists ensues, and a psychological struggle between saving individual lives and preventing even greater harm is under way. The cockpit door becomes a battle zone and Tobias finds himself in the position of having to decide between life and death.