Maud Crayon, architect and single mother of two, can’t find the right balance between her career and sentimental life thanks to a weak ex-husband who’s still in the picture. When she’s miraculously chosen to lead the restoration of the esplanade of Notre-Dame de Paris, which should make her the rising star of the architectural scene, nothing go as planned. Not only the journalist in charge of following her happens to be this intimidating ex-boyfriend, but the project she‘d envisioned becomes a public fisco. To survive the shame, she must count on the help of her family and friends to finally impose her views.