After the II World War Italy came out of poverty thanks to industrial development, which gave to the country both new dreams and wounds. Today, Italy is experiencing a profound economic crisis; what remains of that story? To understand it, Andrea Segre entered the heart of Marghera, the Venice’s industrial area, one of the largest and most decadent in the country, a space of great aesthetic appeal suspended between land and lagoon, where progress has often ‘offended’ nature. Following the lives of workers, managers, truck drivers and the cook of the last trattoria in the area, the film tries to understand what is left of that great dream, today immersed in the global flow of economy and migration.