In the prelude of the twentieth century, Pedro arrives in Tierra del Fuego, an hostile and violent territory, to immortalise the marriage of a powerful landowner. Fascinated by the beauty of the bride-to-be, he betrays the rules and is left to face the land, crawling with violence and marked by the genocide of the land indigenous.