May I Be Happy reveals the significance of mindfulness practice in transforming the lives of young people. Through poetic cinematography and sequences of teachers leading sensitive or boisterous practices to kids from different backgrounds, the film brings awareness to the benefits of mindfulness as a way out of violence and suffering, and as an attainable solution for younger generations.