2019 marks the centenary of legendary American choreographer Merce Cunningham. This poetic film traces Merce’s artistic evolution over three decades of risk and discovery (1944–1972), from his early years as a struggling dancer in postwar New York to his emergence as one of the most visionary and influential choreographers worldwide. The 3D technology weaves together Merce's philosophies and stories, creating a visceral journey into the choreographer's world.