During a train ride, Helga Pato is approached by psychiatrist Ángel Sanagustín, who tells her about one of his patients and the picturesque stories of the people who surround him. A sordid but fascinating madness, full of obsession, perversion, sarcasm, fun, dementia, sophistication... these are just some of the advantages of traveling by train.