Mexico, March 2015. Carmen Aristegui, incorruptible journalist, has been fired from the radio station where she has worked for years. Supported by more than 18 million listeners, Carmen continues her fight. Her goal: raising awareness and fighting against misinformation. The film tells the story of this quest: difficult and dangerous, but essential to the health of democracy. A story in which resistance becomes a form of survival.