The artist Johanna Faust is about to leave her children to finally devote herself to her art again. A vague memory comes to her mind: Didn't her grandmother do the same thing, with terrible consequences? The intimate road movie tells of lost mothers and abandoned children, of the temptations and the price of self-fulfilment, of the abysses of motherhood and of the deep longing for another life.