It’s been a year since Amaia Salazar solved the crimes that were terrorizing the Baztán Valley. Pregnant and determined to leave behind her experience in Elizondo, her life is disrupted by several prisoners who commit suicide after leaving a single word written on the wall, "Tarttalo." The heroine of The Invisible Guard must face a vertiginous investigation, threatened by the presence of her own mother.